donderdag 14 maart 2013

Te Gast: Nanabee


Hallo. Ik ben Nanabee, geboren in de 60-ties, veganist, goedlachse babbelkous, bizzy bee, professionele genieter en hier gevraagd als gastblogger. Een citaat in een tijdschrift en deze post over de kleerkast van Miss Fabuleus herself leidden tot volgend schrijfsel.

Zelfvertrouwen is 10 procent hard werk en 90 procent verblinding. (Tina Fey in Vogue

Een vrouw, een party, een kleerkast... die combinatie is sowieso vragen om problemen en dat is bij mij niet anders, eeuwige twijfelaar die ik ben. Manlief en ik moesten verleden zomer naar een feestje. Al van 's middags spookten Trinny en Susannah door mijn hoofd... What (not) to wear? 

Mijn twijfels op Facebook smijten was een goede zet want meteen boden een paar vriendinnen zich aan als steun en toeverlaat. Blijkbaar wisten sommigen van hen zelfs beter dan ik wat er in mijn kast hangt want de tips vlogen me om de oren, wat, je raadt het, de keuze er niet makkelijker op maakte. Eén voor één elk tenuetje aandoen en een foto posten, schreef iemand en dat was eigenlijk nog niet eens een slecht idee. Hén mijn spiegel laten zijn!? Tja, waarom niet hé. 

Samen met mijn fototoestel trok ik me terug in de dressing en begon elke outfit te passen. Van elk nam ik een foto met de zelfontspanner zodat ik de vriendinnen in een privébericht een collage van mijn outfits kon sturen. De melding erbij was: shoot! Tot hier de 10% harde werk.

En of ze dat deden! Nog nooit heb ik zoveel fun gehad bij deze bezigheid. 't Was een party op zich. Ja, echt veel leuker dan op mijn eentje te moeten twijfelen en kiezen. Ik besloot te gaan voor de outfit met een felblauw kleedje, één van de eerste opties (het meest vrouwelijke silhouet) die er via de vriendinnen kwam, en toch kwam ik op het feestje aan in een andere. 
Net voor ik wilde vertrekken begon het me daar ouwe wijven te gieten, niet normaal. Een regenjas kwam van pas wilde ik niet als een natte dweil arriveren, en natuurlijk had ik er geen die net bij dát kleedje paste. Dweil wel, maar dat was geen optie. Snel snel verwisselde ik noodgedwongen van outfit (jammer jammer klaag klaag) en haastte me naar de bushalte. 

Bah, ik voelde me helemaal niet prettig in het kleedje dat eigenlijk pas derde geëindigd was in de 'race'. Tot ik onderweg een lift  aangeboden kreeg door een brave meneer uit de buurt. Hij was geen adonis, nee zelfs niet eens jong (damn), wel mooi grijs. Waarschijnlijk wilde hij enkel zijn goed hart - help uw naasten - tonen, wie zal 't zeggen!? Ik wentelde me hoe dan ook liever in 't gedacht dat mijn outfit er voor iets tussen zat. En daar heb je dan uiteindelijk ook de 90% verblinding. Ach, een goed gedacht is al veel waard. Punt. 

Wil je meer lezen van Nanabee? Dan kan dat via haar blog nanabeegeniet.blogspot.com en hou ook zeker haar twitter in het oog. 

Wil jij ook eens Te Gast zijn bij Miss Fabuleus? Dat kan geregeld worden. Stuur gewoon even een mailtje met een korte omschrijving van je blog.

1 opmerking: