dinsdag 13 mei 2014

Waar wij echt super content van zijn...

Wanneer kan je zeggen dat je echt content bent van niets? Ik weet dat meestal wel snel. Zo was ik in 2008 meteen wild van mijn nieuwe digicorder en wist ik bij mijn eerste Mac ook meteen dat we het goed met elkaar zouden kunnen vinden.

Maar als er nu een ding is waar ik echt meteen van wist dat we samen onder een dak zouden kunnen wonen dan was het wel van onze iRobot -stofzuiger.

Je hebt ondertussen waarschijnlijk al wel gehoord van zo'n automatische stofzuiger. Het basisidee is echt simpel. Je zet je stofzuiger aan, gaat een uurtje iets leuks doen en als je terugkomt is je kamer helemaal proper. 

En na meer dan een jaar trotse eigenaar te zijn van onze Roomba weet ik het zeker! Dat basisidee werkt perfect. 


Vijf voordelen op een rijtje:

  • Al het vuil en stof is echt weg.
  • Je kan de timerfunctie gebruiken zo kan hij zelf starten als je niet thuis bent.
  • Hij werkt zichzelf los uit hoekje of onder een kast.
  • Daar waar het het vuilst is, maakt hij extra proper. Ik dacht dat het een fabeltje was, maar hij stofzuigt echt extra op de plekken waar je vaak loopt.
  • Hij stofzuigt zowel parket, vloer als matten. Ideaal dus op alle ondergronden. 

Natuurlijk zijn er ook nadelen:

  • Er zijn altijd plekjes waar hij niet bij kan. 
  • Oppassen voor draden en kabels. Hij rijdt er zich makkelijk in vast.
  • Een iRobot is alles behalve goedkoop.
  • Je moet een paar keer per jaar nieuwe filters en borsteltje kopen die je vaak via internet moet bestellen. 
Heb je ook wel zin om zo'n modern ding in huis te halen? Koop dan zeker een iRobot en geen ander (vaak goedkoper) merk. Dit is geen advertorial. Ik word dus niet betaald om dit te schrijven. Maar iRobot staat al het verst in deze nieuwe technologie. Neem ook altijd een vrij hoog serienummer. Zo ben je zeker dat je stofzuigrobot geen dom blondje is. 

Van een fabuleus idee om tijd te besparen gesproken... 

Vond je dit een leuk bericht? Deel het dan met je vrienden op facebook of twitter

2 opmerkingen:

  1. De filters vervangen kan je oplossen door de filters regelmatig te reinigen met zo een airduster: een spuitbus met perslucht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Lut, dat is echt een super goede tip die ik eens ga proberen! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen