maandag 1 juni 2015

Hoe zat het in mei

Dat het in mei niet zo geweldig was, konden jullie al lezen. Ik ben dus blij dat deze maand erop zit. Laat juni maar komen en hopelijk heeft die wat leukers in petto voor mij. Maar laat mij nog één keer terugblikken op mei 2015.

Geweest naar
War Horse. Het was eigenlijk het kerstcadeau voor mijn mama, maar ze zag het nog niet meteen zitten om al meer dan twee uur in een theaterzaal te gaan zitten. Dus wij naar Antwerpen. Zonder verwachtingen eigenlijk. Gewoon met het idee dat het wel zonden zou zijn om die kaartjes verloren te laten gaan. Maar het was echt super knap! Het verhaal kende ik van een film die we lang geleden gezien hadden en waarmee ik had moeten wenen. Ja, ik kan niet zo goed tegen dierenleed. Maar wat vooral knap was aan dit spektakel zijn de paarden die dankzij telkens drie mensen echt tot leven lijken te komen. Na een kwartiertje zie je eigenlijk gewoon levende paarden staan. Echt knap! De trailer maakt al een en ander duidelijk en je kan nog tot half juni gaan kijken!



Aan het lezen
Ik ben Wild aan het lezen. Voor de leesclub, want ik denk niet dat ik het boek anders zou gekozen hebben. Het is het reisverhaal van Cheryl, die meer dan 1700 km ging hiken om te breken met haar verleden. Het is een verhaal dat je echt wel doet nadenken over je eigen leven en de ratrace waar we elke dag vrolijk aan blijven meedoen. Wil je weten wat ik ervan vind? Hou dat de komende weken Goodreads in het oog. Wil je liever de film zien? Dat kan ook. Hij was dit voorjaar in de bioscoop, dus binnenkort op dvd en allerlei andere toepassingen.



Ontspannen door
mijn moestuin. Mei was één en al stress, maar gelukkig waren er ook rustige momenten in onze tuin. Er moest veel gebeuren. Maar plantjes planten en af en toe eens gaan kijken hoe ze groeien, maakte me een stuk rustiger.




Gewerkt aan
van alles en nog wat. Er zitten op tv en radio heel wat leuke programma's aan te komen in het najaar. Dat kan ik alvast verklappen en daar gaan ook weer geweldig leuke boeken van gemaakt worden. Voorlopig is het allemaal nog een beetje geheim, maar ik ben er alvast heel hard aan aan het werken.

Blij met
het feit dat mijn mama na drie weken goed hersteld is en dat ons mysterieuze lek gevonden is. Al wil dat wel zeggen dat er een paar parketplanken zullen moeten sneuvelen.

Verrast door
de vele positieve reacties die ik gekregen heb naar aanleiding van mijn interview voor het Femma-magazine. En plezier dat dat doet!



Leukste muziek
weinig leuke muziek ontdekt de laatste maand... ik moet dringend wat meer op ontdekking gaan. Wie kan mij wat aanraden?

Op restaurant
Bij Hanok in Berlijn. Ja ok, Berlijn is niet in de buurt, maar beloof me dat je het probeert als je de stad ooit bezoekt. Deze Koreaan is even pikant als hij lekker is, en ik kan je garanderen dat het er heel pikant is. In mijn verbeelding ben ik er nog altijd van aan het nagenieten.



Geïnspireerd door
de fles gin en de bijbehorende tonics die we een tijdje geleden cadeau kregen en waaraan ik nu steeds moeilijker kan weerstaan. Heerlijk eenvoudig en nog lekker ook, meer moet een aperitief toch niet zijn. En je kan er ook nog eens zot mee experimenteren. Beetje laat, maar ook ik heb de gin tonic ontdekt.

Mooiste foto's
zijn ongetwijfeld de vier fotootjes die we in een authentiek fotohokje in Berlijn namen. Leuke souvenirtjes die hier op de muur hangen en mij vaak laten terugdenken aan de leuke tijd daar.



De woorden voor juni zijn:  opgemerkt in het nieuws - haat - gehoord dat - film gezien - op restaurant - kijkt uit naar - verlegen voor - beste tip - quote van de maand - gefietste naar.

Doe gerust mee en laat hier een linkje achter dan kunnen we allemaal komen meelezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten