woensdag 1 juli 2015

Hoe zat het in juni

Hoe warm kan het eigenlijk nog worden? Puffend loop ik van de ene airco naar de andere. Maar we gaan niet klagen, hé. Voor een keer dat het eens schoon weer is. Laat ons eens kijken wat juni gebracht heeft.

Opgemerkt in het nieuws
Het artikel dat in Het Nieuwsblad verscheen met als kop 'Kinderen halen voordeel uit werkende moeders. Vooral meisjes zouden alleen maar voordelen hebben als hun moeder hen vroeger in de crèche achterliet.
Helemaal overtuigd ben ik toch niet. Ik heb als kind heel veel uren doorgebracht in de opvang. Vaak werd ik er 's ochtends om 7u al gedropt en 's avonds pas om 17u30 weer opgehaald. Geen verwijt naar mijn ouders. Het kon toen echt niet anders, maar gelukkiger ben ik er toch niet van geworden. Laat staan dat ik vind dat ik er nu voordelen uithaal. Het enige pluspunt is volgens mij dat ik er nu bewuster mee om ga en al nadenk hoe ik dat eventueel ooit beter zou aanpakken moesten we kinderen hebben.


Ik leerde afgelopen maand ook echte brandjes blussen. 
Haat
vreemde zwetende lijven die dicht tegen elkaar plakken, te veel volk op een hoop, overal vuil en afval, hier en daar een zatte medemens die echt niet meer weet waar hij (of zij) is, eten voor veel geld dat echt op niets trekt, ... het moet weer Rock Werchter geweest zijn. En ja, omdat we vlakbij wonen en toch wel wat dingen wouden zien, kochten we nog eens een ticket voor vier dagen. We zagen een paar geweldige optredens, maar jaar na jaar begin ik toch steeds meer te vervreemden van dat jonge volkje dat enkele dagen onze streek helemaal overneemt.


Gehoord dat
er een nieuw editie komt van de Femma blogschool. Deze keer zowel voor de beginnende als voor de gevorderde bloggers. Voorlopig is er nog geen programma bekend, maar je kan je wel inschrijven. Ik ben alvast razend benieuwd hoe ze het deze keer gaan aanpakken.


Film gezien
Zoals de helft van de wereld denk ik... Jurassic World.




Op restaurant
Belevenis van de maand was ongetwijfeld bowlen en eten bij Wima in Schelle. Qua combinatie ideaal. Eerst 2 uur met een zware bal op kegels mikken. Kleine dikke pluim voor mij trouwens, want ik wist voor de allereerste keer in mijn eigen geschiedenis eens een wedstrijdje te winnen. En daarna dus à volente eten tot je erbij neer valt. Bowlen like never before dus... het vele lawaai van gillende kinderstemmen moet je er wel bijnemen.


Kijkt uit naar
een warme (niet te, hé) zomer met avonden om lang op het terras te zitten en veel boeken te lezen. Naar leuke avondjes weg  en weinig werk de dag erna. Naar koude cocktails en niet zwart gebakken bbq-vlees. Naar lange fietstochten met picknickjes onderweg... We zullen zien in september zien wat er allemaal van gekomen is.




Verlegen voor
het weinige bloggen van de afgelopen maand. Geen idee hoe het komt... Allé, eigenlijk wel. In mei werd mijn leven en mijn bijbehorende blogplanning wat door elkaar gegooid en nu krijg ik er even geen vat meer op. Ik loop gigantisch achter met mijn mails, foto's nemen,... en er geraken dus ook amper berichten gepubliceerd. Tijdens de zomermaanden zullen er sowieso minder berichten verschijnen. Tijd dus om alles weer op de rails te krijgen.


Beste tip
Ga eens naar een live optreden van Damien Rice. Een man met alleen maar een gitaar, maar je gaat je geen minuut vervelen.




Quote van de maand
Het zien duurt 1 seconde, de gedachten blijft voor altijd. (The Scene)


Gefietste naar
We hebben sinds kort nieuwe fietsen en een bijbehorende fietsgps. Wij dus weg... met de suprise me-functie. Dat wil eigenlijk zeggen dat de gps zelf een route voor je uitstippelt. Ik dacht al meteen voor 50 km te gaan. Gelukkig wist Mister Fabuleus mijn enthousiasme wat te temperen en gingen we voor 25 km. Wat uiteindelijk voor mij en mijn bijbehorende billen al meer dan genoeg was.

Woorden voor juli: boos op - blij met - geweest naar - verrast door - gelachen met - ontspannen door - op uitstap - grootste zonde - beste aankoop - beste tip 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten